Pour Vous wordt Douglas



Het duurt nog even, maar het besluit is definitief: Pour Vous Bovenkarspel wordt per 1 oktober van dit jaar Douglas. Waarom deze stap? We spraken erover met René Veerdig en Monique Bijl.



Zo’n 10 jaar geleden veranderde de formule van de parfumerie en drogisterij al van DA naar Pour Vous en Etos. Het bracht meer onderscheid in het assortiment en resulteerde in twee goedlopende zaken. Waar beide winkels eerst nog een doorloop hadden, zijn ze sinds kort via een tussenwand volledig van elkaar gescheiden. Een doordachte zet die vooruitloopt op de plannen voor later dit jaar. Monique: “We maken ruimte voor de overstap naar Douglas. Een bekende formule waarmee we naast het bestaande publiek ook jongeren kunnen bedienen.”





Blijven ontwikkelen

Ondernemen is een voortdurend proces en stopt niet na winkelsluiting. Dat ervaart ondernemerskoppel René en Monique ook. “We zijn altijd bezig met ontwikkelingen in de markt. Hoe blijven we vernieuwend en waar is het slim om bij te sturen en uit te breiden. Het gaat hartstikke goed en we hebben een topteam, maar we willen niet indutten. En vooral lol houden in ons werk.



Jongere doelgroep

Onze dochters Jip (19) en Jasmijn (16) zijn spiegels voor ons. Zij groeien op in de wereld van TikTok en Instagram waar zij en leeftijdsgenoten steeds nieuwe beautytips en trics krijgen voorgeschoteld. De formule van Douglas speelt daar goed op in, maar Pour Vous is meer klassiek. Met ons huidige assortiment bereiken we de jongeren minder. Dat besef gecombineerd met de vraag vanuit Douglas om bij hen aan te sluiten, gaf voor ons de doorslag; we stappen over.



Warenhuis voor beauty

Douglas is als een warenhuis voor beauty. Met filialen door heel Europa pikken ze alle trends op en met het allround assortiment bedienen ze de klassieke klant én het jongere publiek. Het biedt ons de mogelijkheid om nog completer te zijn in ons aanbod. Tipje van de sluier? We voegen jonge, hippe merken toe die qua prijs heel toegankelijk zijn. Denk aan Benefit, The Orinary en Sol de Janeiro. Ook krijgen we naast Rituals een eigen merk: Douglas Beauty & Spa. Het zijn toevoegingen; we behouden wat we al hebben.



Verbouwen en uitbreiden

In september gaan we verbouwen om ook het interieur bij de Douglas formule aan te sluiten. De winkel wordt een stuk lichter en frisser. Het streven is om op 1 oktober feestelijk te openen. Naast het assortiment en de uitstraling, gaan we het team verder uitbreiden. We zoeken extra, parttime medewerkers, ook jongeren! We zijn al bezig met speeddaten, maar stap gewoon even binnen als je interesse hebt. Hoewel sommige medewerkers de overstap wel spannend vinden, begrijpen ze het goed. En we zijn zelf zo super enthousiast: wat je uitstraalt, breng je over. En onze dochters? Die sprongen een gat in de lucht!”



TIP: Heb je kadobonnen van Pour Vous? Wissel ze deze zomer al in. Na 1 oktober is het lastiger om het saldo te checken.