Nieuw in Streekhof: Douglas - open vanaf 1 oktober

YOUR FAVORITE BEAUTY DESTINATION ... NIEUW IN BOVENKARSPEL!

De verbouwing is gereed, de laatste hand wordt gelegd aan de inrichting. Op woensdag 1 oktober is het zover: de nieuwe Douglas in het Streekhof opent de deuren. Met feestelijke openingsacties, een barista van Smaak van de Streek en een winkel vol vertrouwd én nieuw. Eigenaresse Monique Bijl kijkt ernaar uit.


Waarom deze overstap? Ondernemen is een voortdurend proces en stopt niet na winkelsluiting. Monique: “We zijn altijd bezig met ontwikkelingen in de markt. Hoe blijven we vernieuwend en vooral: hoe houden we lol in ons werk? Dat betekent soms dat je de formule moet aanpassen.”

Nieuwe formule

Zo’n 10 jaar geleden veranderden de parfumerie en drogisterij al van DA naar Pour Vous en Etos. Het bracht meer onderscheid in het assortiment en resulteerde in twee goedlopende zaken. Waar beide winkels eerst nog een doorloop hadden, zijn ze sinds kort via een tussenwand volledig van elkaar gescheiden. Monique: “We maakten al ruimte voor de overstap naar Douglas. Een bekende formule waarmee we naast het bestaande publiek ook jongeren kunnen bedienen.”

Jongere doelgroep

“Onze dochters Jip (19) en Jasmijn (16) zijn spiegels voor ons. Zij groeien op in de wereld van TikTok en Instagram waar zij en leeftijdsgenoten steeds nieuwe beautytips en trics krijgen voorgeschoteld. De formule van Douglas speelt daar goed op in en daarmee bereiken we meer jongeren dan met het meer klassieke Pour Vous. Zonder het huidige publiek uit het oog te verliezen. We behouden het vertrouwde en voegen nieuwe producten toe.”

Warenhuis voor beauty

“Douglas is als een warenhuis voor beauty. Met filialen door heel Europa pikken ze alle trends op en met het allround assortiment bedienen ze de klassieke klant én het jongere publiek. Het biedt ons de mogelijkheid om nog completer te zijn in ons aanbod. We voegen jonge, hippe merken toe die qua prijs heel toegankelijk zijn. Ook krijgen we naast Rituals een aantal corporate brands waaronder Douglas Beauty & Spa.”

Uitbreiding assortiment

“Naast nieuwe merken breiden we uit met beauty accessoires zoals penselen, beauty tools en vakantie mini's. Ook voegen we haarverzorgingsproducten en de make up merken Morphe en Too Faced toe aan het assortiment. In huidverzorging breiden we uit met Dr. Susanne von Schmiedenberg en niet te vergeten The Ordinary en One.two.free. We hebben ook de collectie voor de feestdagen al ingekocht met diverse Adventkalenders. Genoeg leuks dus om naar uit te kijken. Maar laten we ook de al bestaande merken niet vergeten, want ook deze komen met nieuwe parfums, herfst- en winterkleuren en innovaties op het gebied van huidverzorging.”

Verbouwen en herinrichten

“In september is de winkel volledig verbouwd om ook het interieur bij de Douglas formule aan te sluiten. Volgens de laatste trends met een moderne uitstraling en de kleuren mint, wit en zwart. De inrichting is stijlvol en strak, met verlichting die de producten heel mooi tot hun recht laten komen. De losse meubels in de winkel zijn modulair, zodat we verschillende opstellingen en presentaties kunnen maken, en wanneer nodig een heel beauty podium kunnen opbouwen. Dat doen we binnenkort met het merk Chanel; 4 dagen lang zullen beauty en make up artists in onze winkel aanwezig zijn met wie onze klanten uiteraard een afspraak kunnen maken.”

Uitbreiding team

“Naast het assortiment en de uitstraling, is ook het team verder uitgebreid. Gelukkig hadden we ruim de tijd om vele gesprekken te voeren en met het nieuwe team zijn we de afgelopen weken op training geweest om alle ins- en outs te leren van een Douglas store. Ons vertrouwde team gaf de nieuwe dames een warm welkom en zorgen voor de juiste ondersteuning en coaching in hun nieuwe werkomgeving.”

Win-win

“Door de overstap naar Douglas verandert er veel, maar wat blijft zijn de vertrouwde gezichten en de service die de klanten van ons gewend zijn. We combineren de ouderwetse goede service met een moderne uitstraling en een breder assortiment. Voor iedereen een win-win!”