The PhoneCenter Streekhof, telefoonwinkel met toegevoegde waarde




Tijdens het interview over The PhoneCenter, maakt een oudere dame een praatje met Maurice en Gert-Jan. Zij helpen haar met wat mobiele zaken op weg. Kort daarna keert ze terug met heerlijke tompoucen voor de heren. Als dank voor hun hulp. Frank: ‘Dit gebeurt regelmatig en dat zegt iets over onze service. We verkopen mobieltjes, abonnementen en accessoires, maar zijn er ook om mensen te helpen bij het dagelijks gebruik. Voor ons een kleine moeite, voor de klant een groot plezier.’


Frank van der Zwaag zit inmiddels alweer twee jaar in de oude showroom van Smit Tweewielers. Winkeliers in het Streekhof werken veel samen en soms is overname van werkzaamheden nodig. Zoals nu Vodafone uit Streekhof weg is. ‘Vodafone is helaas verdwenen uit ons winkelcentrum. Gelukkig kunnen de klanten gewoon bij ons terecht voor alle diensten en producten.’

Collectorsitems
Frank begon in de huiskamer met de verkoop van huistelefoons met een antenne. Het dressoir diende als bureau en toonbank. Nadien was de slaapkamer de showroom/winkel waar hij elke avond koopavond hield. Hij volgde de ontwikkelingen op de voet en verkocht al snel de eerste mobiele GSM toestellen in West-Friesland. In de huidige winkel kun je de inmiddels klassieke collectorsitems in een vitrine bewonderen.

Een stapje verder
Na diverse locaties, ook in Streekhof, vond PhoneCenter een stabiele basis op A1 locatie in het hart van het winkelcentrum. In de lichte, ruime winkel gaan Frank en zijn collega’s Maurice en Gert-Jan nét dat stapje verder voor hun klanten. Een apparaat is één, passend advies en service staan met stip op twee. ‘Bij aanschaf van een nieuwe telefoon zetten we alle gegevens gratis over en stellen we de telefoon helemaal naar wens in. De klant kan het toestel meteen gebruiken, en mocht een toestel stuk gaan wat bijvoorbeeld niet onder de garantie valt, zoals een gebroken beeldscherm, dan hebben wij gecertificeerde monteurs in dienst die alleen repareren met originele onderdelen voor scherpe prijzen.’

Adviseurs
Frank: ‘We zijn totaal onafhankelijk, werken met alle netwerken. Daarbij adviseren wij dan ook om de gerenommeerde netwerken te kiezen. De zogenaamde B-providers bieden lage tarieven en beloven veel, maar als je buiten je bundel belt of de klantenservice wilt spreken, dan betaal je alsnog de hoofdprijs. Daar willen wij onze klanten graag voor behoeden. Hetzelfde geldt voor het bestellen via internet. Het lijkt goedkoper, maar service en snelle reparaties zijn er niet bij. En wij beloven dat we met de prijzen op internet mee kunnen. Daarbij bieden we veel mogelijkheden voor garantie en verzekeren. Het juiste toestel en het juiste abonnement, daarin adviseren wij.’

Sociale functie
Gert-Jan werkt al 15 jaar bij Frank, Maurice 7 jaar. Alle drie zijn ze specialist. Met een heilig geloof in de stenen winkels. Als je je maar onderscheidt van de massa.
Gert-Jan: ‘Een klant krijgen is geen probleem, een klant houden kan dat wel zijn. Daarom bieden wij toegevoegde waarde in onze service. Wij zeggen altijd: behandel een klant zoals je zelf behandeld wilt worden. Wij staan de mensen vrolijk, open en vol humor te woord. We hebben ook een sociale functie. En daar hoort dan ook een kopje koffie bij.’

Trainingen
Frank: ‘Binnenkort willen we trainingen gaan geven aan ouderen, onder andere in het Rigtershof. Steeds meer bank- en andere praktische zaken moeten via je mobiel geregeld worden. Voor oudere mensen is dat vaak nog lastig. Daar helpen we graag bij. Wil je meer informatie over deze trainingen, onze producten en diensten? Stap gewoon even binnen. We praten je graag bij.’

Tot ziens bij The PhoneCenter, De Middend 44, Bovenkarspel




Winkelcentrum Streekhof; Alles onder 1 dak. Kijk mee
.