Bonita in Streekhof



Voor veel vrouwen betekent de overgang ook een overgang naar een iets ander figuur. Voller, ronder, anders. Soms wordt winkelen dan ook anders. De winkelformule van Bonita richt zich op deze dames. Sinds 1 september ook in Streekhof.

Kitty Cleijne (60) is areamanager van Bonita Nederland. Ze werkt al 24 jaar in de mode waarvan de laatste 16 jaren bij Bonita. Ze is verantwoordelijk voor de budgetering, de inzet van personeel, overleggen met storemanagers, acties etc. Zelf is ze net 60 jaar geworden. Precies de doelgroep van Bonita, hoewel ze altijd al heel goed kon slagen bij de van oorsprong Duitse winkelketen.



Pasvorm meest belangrijk
“Bonita bestaat al langer dan 50 jaar. Sinds 2005 ook in Nederland. De winkel in Streekhof is het 41e filiaal in ons land. Er is steeds meer behoefte aan damesmode voor vrouwen van 60 jaar en ouder. Voor die dames is er weinig aanbod. De kwaliteit van onze collectie is uitstekend, met liefde gemaakt. We letten vooral op de pasvorm, heel belangrijk voor de wat oudere vrouw. Het moet goed sluiten om het lichaam. Met respect voor de vrouwelijkheid in al haar vormen. De kleding moet in alle maten net zo mooi zitten. Bonita is een eigen merk. Daar bestaat de collectie uit. Verkrijgbaar van maat S t/m XXL en van 36 t/m 48. Zo kan iedere vrouw bij ons goed slagen. Ook qua prijsklasse.”



Klein en knus
“De winkelruimte in Streekhof is wat kleiner dan we gewend zijn. Het was een mooie puzzel die we goed passend hebben kunnen maken. De winkel is helemaal verbouwd. Naast de kleding vind je er twee paskamers en een klein koffiehoekje. Klein en knus, maar groots in het aanbod. Onze medewerkers nemen alle tijd voor de klanten. Want alleen met aandacht vind je wat er goed bij je past.”